2 listopada 2012

Mistrzowie muzyki

Przejrzałam moją kolekcję muzyki filmowej. Wśród wielu kompozytorów, najbardziej cenię tę piątkę. Lubię wracać do muzyki, którą oni stworzyli. 


Howard Shore

Ulubione:  Władca Pierścieni, Milczenie owiec, Filadelfia, Infilracja


Hans Zimmer

Ulubione: Incepcja,  Batmana, Gladiator, Król Lew, Ostatni samuraj


Clint Mansell

Ulubione: Requiem dla snu, Resident Evil, Bunkier, Czarny łabędź


John Williams

Ulubione: Gwiezdne Wojny, Harry Potter, Hook, Skrzypek na dachu


James Newton Howard

Ulubione: Batman, Szósty zmysł, Królewna Śnieżka i Łowca, Ścigany


P.S. Mój projekt ambitny jest jak najbardziej aktualny. Tekst już napisałam, ale muszę go jeszcze zredagować. Jak tylko ogarnę życiowe sprawy, to podzielę się tym, co stworzyłam.

4 komentarze:

  1. Moim zdaniem najlepsi są:
    1. Hans Zimmer
    2. Howard Shore
    3. John Williams
    4. Danny Elfman
    5. Ennio Morricone
    6. Rachel Portman
    7. Thomas Newman

    A więc y Twoimi typami po części się zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja lubię naszego Michała Lorenca. Z listy powyższej kojarzę tylko Zimmera. Oglądałam kilka razy INFILTRACJE i szczerze nie zauważyłam tam innego soundtracka niż I'm shipping up to Boston - na początku mnie wkurzała ta szalona melodia, ale teraz uwielbiam to.

    OdpowiedzUsuń
  3. zgadzam się co do zimmera i howarda. ja dodałbym jeszcze elfmana i newmana.

    OdpowiedzUsuń