W kilku słowach...

Ostatnio oglądam dość dużo filmów, ale większość z nich to nie są to tytuły, o których warto pisać. Takie tam zapychacze czasu. Zaniedbałam trochę ambitne kino, ale mając dostęp do Netflix na pewno obejrzę nie jeden dobry film. Nawet zaczęłam tworzyć listę ;) Tymczasem kilka filmów, o których coś tam nieskładnie nabazgrałam ;)






źródło: filmweb.pl
Ten film skradł moje serce. Ciekawie zbudowana fabuła oparta na legendzie o królu Arturze, teledyskowy montaż, zaburzona chronologia i wpadająca w ucho muzyka. Całość zgrabnie się ze sobą łączy, ale trzeba być uważnym widzem, by niczego nie przeoczyć. W innym wypadku po seansie można się czuć mocno znudzonym lub zawiedzionym - pewnie dlatego ten film ma tyle słabych opinii. Prawda jest taka, że to nie jest historia dla wszystkich. Choć jest to film typowo rozrywkowy, to ma sporo elementów fabularnych, przy których trzeba się mocno skupić.
I jak nie przepadam za Jude Law, to tą rolą po raz kolejny mnie do siebie przekonał :)
Ocena: 7/10



źródło
Zarzekałam się, że nie tego filmu nie obejrzę. I że Rami Malek nie pasuje mi do roli wokalisty Queen. Ależ się myliłam :) Widziałam ten film w kinie dwa razy (i planuję zakup DVD). Choć fabuła dokładnie nie oddaje historii zespołu (bo trochę namieszali), to mimo wszystko ogląda się to świetnie. Po pierwszym seansie w kinie poczytałam o historii zespołu i obejrzałam dwa dokumenty na ich temat. Obsada jest dobrana idealnie, a Rami zasłużył na wszystkie wyróżnienia, z Oscarem włącznie. I muzyka! Powiem szczerze, że zakochałam się w twórczości Queen. To będzie muzyczna miłość aż po grób ;)
Ocena: 8/10

Resident Evil 1-7 (2002-2016)

źródło
Seria filmów Resident Evil, to moje małe guilty pleasures. Oglądałam je głównie dla rozrywki, bo choć to horrory akcji, to mnie specjalnie nie przerażają. I lubię Millę Jovovich. Zorientowałam się ostatnio, że nie wdziałam ostatniej części, więc odświeżyłam sobie wszystkie filmy od początku. Widać postęp w efektach specjalnych, z każdą częścią jest bardziej efekciarsko pod względem sztuk walki, ale gorzej pod względem fabuły. O ile w pierwszych czterech częściach oś fabularna jakoś się trzymała, to ostatnie dwie całkowicie zmieniają pierwotny zamysł scenarzysty. Gdybyśmy oglądali te filmy oddzielnie, nie zwrócilibyśmy na to uwagi, ale kiedy oglądamy je jeden po drugim, widać wszystkie fabularne zmiany i niedociągnięcia. A można było to całkiem przyzwoicie zakończyć ;) I tylko w tej serii filmów szkoda mi było ginących bohaterów. Zdążysz kogoś polubić, to go uśmiercają. A zmiana obsady nie przyczyniła się do większych zysków. Ech.
Oceny między 4-6/10



źródło: filmweb.pl
Ameryka lat 60. Dyskryminacja rasowa. Nietolerancja. Stereotypy. Bohaterowie z dwóch różnych klasowych światów. Ten schemat jest dość dobrze znany, ale nie przeszkadza w odbiorze tego filmu. Bo The Green Book naprawdę fantastyczny film - mądry, uroczy i zabawny. Bardzo pozytywne kino drogi, które stawia widzowi pytania i skłania do refleksji. I genialna gra aktorska. Viggo Mortensen zaskoczył mnie swoją komediową rolą i szkoda że nie został za to nagrodzony. Mahershala Ali był cudownie zdystansowany i powściągliwy - zasłużenie otrzymał wszystkie wyróżnienia.
Ocena: 8/10

Komentarze

  1. Resident Evil oglądałam parę pierwszych filmów ale jakoś nie mogłam złapać wątku o co tam chodzi, chyba dla tego że nie przepadam za filmami o zombie. Bardziej chciałabym ,aby ktoś zekranizował "Metro 2033" Głuchowskiego, bo bardzo spodobała mi się fabuła tej książki.
    Ostatnio oglądałam "Czarną Panterę" no i trochę mnie zdziwiło że ten film dostał nominację do Oscara w kategorii najlepszy film, bo dla mnie był tylko kolejną ekranizacją Marvela.Ot kolejny komiksowy film.
    "Bohemian Rhapsody"?zespół Queen ? Nie, w życiu nie słyszałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także nie lubię filmów o zombie, ale nie potrafię racjonalnie wytłumaczyć dlaczego wracam do serii Resident Evil :) Fabuła w tych filmach nie jest kluczowa, a i tak próbuję za nią podążać ;) Słyszałam dużo dobrego o "Metro 2033". Rzadko czytam książki z gatunku sci-fi i nie wiem czy się skuszę by przeczytać.
      Nominacja dla "Czarnej Pantery" jest wynikiem tego, że miała być dodana nowa kategoria filmowa na Oscarach - tzw. film popularny. Choć nic z tego nie wyszło, ale film zostawili do nominacji. - tak gdzieś przeczytałam :D "Czarna Pantera" to nawet przyjemny film, ale bez szału.
      Tak myślałam, że będziesz zdziwiona Queen :D

      Usuń
    2. Ja w niedzielę w końcu miałam okazję obejrzeć "Bohemian Rapsody" i muszę stwierdzić że mam mieszane uczucia. Film jest nawet w porządku ale nie było u mnie efektu wow.Mimo to nie żałuję czasu spędzonego na oglądaniu BR :)

      Usuń
    3. Takie zdanie ma wiele osób, które są fanami zespołu od lat. Tak przynajmniej wywnioskowałam z opinii i recenzji w internecie. Dobrze, że nie był czas stracony :)

      Usuń
  2. Uwielbiam Queen od dawna tj. od dziecinstwa, ale Bohemian Rapsody wcale nie mam potrzeby obejrzeć. Freddie jest tylko jeden i nikt go nie jest w stanie zastąpić ani na scenie ani w filmie. Dokumenty i zapisy z koncertów owszem oglądam. Ostatnio widziałam mamę Freddiego, która przyszła do studia z jego koszulką z lat dzieciństwa i strasznie mnie to wzruszyło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muzyka Queen towarzyszy mi od dzieciństwa, ale nigdy nie zaliczyłam zespołu do moich ulubionych. Musiało minąć trochę czasu, bym zweryfikowała ulubionych artystów :) Oczywiście nikt nie jest w stanie zastąpić wokalisty Queen - Freddie jest niepowtarzalny. Ale w Bohemian Rapsody są momenty, gdzie Rami Malek przybliżył się do oryginału (ale tylko gdy ma założone okulary :)). A to się bardzo rzadko zdarza, gdy ekranizują biografie artystów.

      Usuń
    2. Być może obejrzę kiedyś, za parę lat przez przypadek czy coś :) Jestem z Queen zbyt mocno "emocjonalnie związana"; jako mała dziewczynka płakałam gdy Freddie umarł i nikt naprawdę nie był w stanie mnie pocieszyć.

      Usuń
    3. Podziwiam taką emocjonalną więź z zespołem :) To na pewno przekłada się na ocenę wszystkiego, co dotyczy ulubionej kapeli.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty